تقاضای جهانی فولاد و بازار واردات بیلت در آسیا
نوشته شده توسط : hamiransteel
  • نویسنده: حامیران
  • تاریخ و ساعت: 1396/04/10 - 09:03
پیش بینی تقاضای جهانی فولاد

طبق جدید ترین گزارشات فصلی که از سوی موسسه بانکی مورگان استنلی منتشر شده است، پیش بینی بازار فولاد بر این است که در آینده ای نه چندان دور شاهد رشد 3 درصدی تقاضای جهانی فولاد در سال جاری باشیم و میزان این تقاضا به به یک میلیارد و 600 میلیون تن برسد. همچنین پیش بینی می شود که در سال 2018 نیز شاهد رشد 1 درصدی دیگری نیز باشیم. طبق برآورد های انجام شده، میزان تقاضای جهانی فولاد  به 1.62 میلیارد تن افزایش خواهد یافت. 

در طی تحقیقات و برسی های انجام شده از سوی موسسه بانکی مورگان بیان شده است که در امسال 86% میانگین نرخ بهره وری صنایع فولاد جهان می باشد که چیزی در حدود 11 درصد از آن، در مقایسه با سال 2016 بالاتر می باشد؛ همچنین همین مقدار در سال آینده نیز به 89 درصد خواهد رسید. مورگان استنلی برآورد کرده امسال میانگین قیمت فولاد در چین 440 دلار هر تن و در اروپا و امریکا به ترتیب 539 و 657 دلار هر تن باشد. سال 2018 طبق پیش بینی ها، قیمت فولاد چین به 470 دلار می رسد ولی در اروپا به 455 دلار تنزل خواهد داشت. با وجود این تفاسیر پیش بینی می شود که در سال آینده در کشور آمریکا نیز بهای فولاد تا 22 دلار کاهش پیدا کند به 635 دلاربرسد.

اخبار بازار واردات بیلت در جنوب شرقی آسیا

طبق آخرین اخبار و گزارشی که از بازار واردات بیلت در جنوب شرق آسیا به دست آمده، قیمت بیلت رشد مناسبی را تجربه کرده است. فعالان دلیل این امر را افزایش خرید از سوی فیلیپینی ها می دانند که بالاخره آنها بعد از چندین هفته اقدام به خرید کردند.

معاملات اخیر اغلب در حدود 435 دلار هر تن سی اف آر بوده است. فیلیپین از هند یک محموله بیلت در 435 دلار هر تن سی اف آر خرید. بازار داخلی چین رونق دارد و عملا بازار صادرات آن فعالیت زیادی ندارد. وقتی چین بیلت صادراتی پیشنهاد نمی دهد مشخص است بازار رونق دارد. متوسط قیمت بیلت وارداتی در بازار جنوب شرق آسیا 415 تا 423 دلار هر تن سی اف آر شده است.

 

 

 





:: بازدید از این مطلب : 6
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 10 تير 1396 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: